Pages

Leren omgaan met verandering















Ze is geboren op Sri Lanka, inmiddels woont Naduni zeker 20 jaar in Rotterdam. Als gastvrouw werkt ze in de ouderenzorg. "Dat werk doen ik nu niet zegt" Naduni. "Ouderen zijn nu extra kwetsbaar. Ook mijn ouders zoek ik nu niet op. En ik ga niet naar muizekles. Ik mis het allemaal enorm, maar ik wil niemand in gevaar brenen. Ik blijf voorlopig thuis."

Extra energie en belans

Binnen blijven was wel even wennen voor de actieve Naduni. Gelukkig is er Samen online. "Ik gebruik het bijna elke dag. QiGong doe ik graag. Dit zijn eenvoudige oefeningen die je extra energie en belans geven. De groepsgesprekken zijn heel leuk. Veel mensen hebben het moeilijk. Toch komt iedereen met een lach het digitale open huis binnen. Ik vind het fijn dat ervaringsdeskundigen de gesprekken begeleiden.

Leren omgaan met verandering.

Op maandag volgt Naduni twee cursussen Daarnaast doet ze de cursus 'Omgaan met verandering'. "Door mijn beperking heb ik soms moeite met verandering. Als ik weer naar mijn werk kan.
Is daar denk ik veel veranderd. Dankzij deze cursus kan ik daar straks beter mee omgaan".

Bezoek wordt weer wat makkelijker

Naduni heeft veel contact met haar Werkcoaches. "Ze zijn lief voor me en bellen regelmatig om te vragen hoe het gaat. Ik doe hetzelfde terug. Voor hen is deze tijd ook zwaar. Gelukkig kunnen ze weer wat makkelijker bij mij thuis langskomen. Zij weten heel goed wat de regels zijn. Veder blijf ik voorlopig heel voorzichtig met bezoek".

Naduni zegt:

"Blijf positief
Blijf sterk
Blijf hopen
We kunnen dit samen!"


Gepubliceerd op "Stap Veder"
2 juni 2020

2 reacties:

Yvonne zei

Wat goed om dit te delen Naduni! Knap! je bent een kanjer!

Tieneke zei

Trots op je meis dat je je verhaal deelt en zo een steun kan zijn voor andere ❤️

Een reactie posten

 
Blogger Templates